
Połączenie SEO i PR
Okazuje się, że samo SEO (czyli Search Engine Optimalization - optymalizacja wyników wyszukiwarki) już może nie wystarczyć do zwiększenia zasięgu firmy. Coraz częściej odbiorcy oraz potencjalni partnerzy biznesowi wyszukują opinie oraz oceny danej firmy. Pozytywny wizerunek marki można zbudować jedynie wtedy, gdy tradycyjne pozycjonowanie strony za pomocą słów kluczowych połączy się z naciskiem na budowanie wizerunku marki - czyli z tradycyjnym PR.
Skuteczne działania PR
Pozycjonowanie wizerunkowe to stosunkowo nowa dziedzina, ale szybko widać, jak wiele pozytywnych efektów przynosi firmie. Wybierając strategię SEO PR dotrzesz do potencjalnych klientów, którzy dotychczas nie byli przekonani do wejścia na Twoją stronę. Może brakowało opinii i informacji o firmie lub negatywne komentarze przyćmiły prawdziwy obraz firmy. Strategia PR połączona z SEO polega na promocji treści o pozytywnym wydźwięku dla firmy, regularnym tworzeniu pozytywnych komentarzy i opinii, które później jako pierwsze wyskakują w wyszukiwarce internetowej.
Dotarcie do grupy docelowej konkretnej strony
Wdrażając strategię publikacji treści zaczyna się zwykle od budowania podstron na witrynie firmy. Tak więc uzupełnia się historię marki, dział o firmie oraz jej działaniach. Pod działania SEO PR podchodzi także zadbanie o frazy kluczowe takie jak: nazwa marki + opinie/kometarze/portfolio. Dla pozytywnego wizerunku firmy bardzo ważne jest też umieszczanie informacji prasowych o jej działalności na serwisach wysokiej jakości. Publikowanie treści za pomocą marketingu szeptanego, tzn. na forach internetowych, recenzjach na Facebooku, opiniach na Google jest równie istotne.
Działania SEO PR na mediach społecznościowych
Klienci nie szukają jednak opinii tylko na wyszukiwarce Google, ale też w social mediach. Dlatego tak ważna jest odpowiednia, skierowana na angażujący content na temat firmy strategia SEO PR. Dobrze dobrana, pozwala na zastosowanie wtyczek umożliwiających udostępnianie treści w social media. Podstawą SEO PR jest również monitorowanie zmian w reputacji firmy, by na bieżąco wprowadzać skuteczną ilość pozytywnych treści.
SEO PR - dla kogo będzie kluczowy?
Zdecydowanie przyda się nowym na rynku firmą, o których klient nie może znaleźć wiele informacji. Bez odpowiedniego SEO PR nie budzą więc dużego zaufania. Także przy walce o kontrahentów oraz partnerów biznesowych, warto kierować strategią SEO PR.